fredag 22 augusti 2008

Jag ska nog inte sitta här

För vet man inte vad man ska skriva om ska man inte skriva alls utan hålla tyst. I och för sig så var det något jag kom på imorse, eller så var det igår, men min hjärna har raderat ut det nu. Jag var arg på någonting, så mycket kommer jag ihåg (ovanligt...). Igår ägde i alla fall den första torsdagsträningen rum och det slutade med att jag, inför alla, blev tillsagd om att helt sluta upp med att fiska uppe vid motståndarnas mål. Jag blev sur. Jag hatar när folk säger åt mig vad jag ska göra och inte göra. Till exempel den där gången i våras när mina tränare indirekt sa åt mig att sluta göra mål med backhand-sidan och istället försöka vända om och skjuta med forehand. Det skulle gå mycket bättre sa de. Fakk åff sa jag (för mig själv). Till saken hör att jag är den enda i laget som kan göra mål med fel sida, att jag 187 gånger av 187 blir av med bollen om jag vänder runt och att målen oftast blir jäkligt snygga. Jag blev förbannad.
Och som den tjuriga åsna jag är så ställde jag mig igår på våran planhalva och drog mig för att gå över linjen- kan ni nu gissa hur många mål vi gjorde efter det? Skalan går från noll till extremt mycket noll. Men, när jag hade fått vara sur en stund så gick det över och jag sprang upp, rundade Zeltan och satte bollen- med backhand! Nu vet ni.
Jag hade lust att vara lite tvärtemot idag, det är därför texten kommer från höger.

Inga kommentarer: