måndag 8 december 2008

Bullshit

Lördagen blev inte riktigt som vi tänkt oss. Bella, Fian, Jennie och Ebba kommer till Amanda och blir hemkörda med orden "Ring tillbaka skjutsen, Amanda är sjuk". Då har Ebba och Jennie åkt buss i en timme. Under dagen har flera av tjejerna pratat med Amanda och allting varit helt lugnt och inget konstigt har märkts men så blev det som det blev. Vi får senare veta att "sjukdomen" var påhittad. Vad gör vi nu då?, tänkte vi där vi stod i centrum fly förbannade (till och med Thomas var pissed off). Då kommer Sara på att hon kanske kan dra med halva laget hem till sig och ringer snabbt mamma Ullberg. Javisst, det går jättebra, får hon som svar. Sådana föräldrar gör världen mycket bättre, tänk om fler kunde ställa upp på det sättet. De får gärna adoptera mig om mina föräldrar skulle tröttna på mig. Fast det tror jag inte de skulle göra, deras liv skulle nämligen bli förbannat tråkiga utan mig.
Mat åts på McDonalds och sedan sprang vi upp till Ica och Filmkedjan i decemberkylan på 5 plusgrader. Godis, frukost och en film bidde det, kan verkligen rekommendera filmen Trekanten. Svensk film när den är som bäst.
Heta linjen natten lång och frukost vid halv elva. Vid hemfärden runt tolvtiden stöter vi på lite problem. Fridas mamma Annika (hemkumpalärare i Ösby by the way) har fyra platser i bilen och vi är fem ungar. Det är ju inte snällt om en ska åka buss och Jessica erbjuder sig att köra hem mig och Michelle lite senare under dagen. Very bra idé I must säga. Vi bakar pepparkakor med lillebror Ullberg, lyssnar när pappa Ullberg sjunger julsånger och pratar om storebror Ullberg som bor i Anderstorp. Här någonstans kom Sara också in i bilden.
Snart var det dags för avfärd men jag och Michelle kände att det är roligare att snacka skit om Värmdös alla äckliga ungdomar än att plugga så vi blev kvar ytterligare innan Thomas hämtade upp oss. Mysigaste dygnet på länge och jag är egentligen bara glad att vi hamnade hos Sara.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hon sa att hon låg på sjukhus till mig..

Anonym sa...

Well, hennes pappa sa att hon hade stuckit till sin mamma lite spontant efter en diskussion och jag tror INTE att hon "glömde" sin mobil och att det var därför hon inte svarade eller sa något, vilken människa under 20 går någonstans utan sin mobil?

Anonym sa...

Men hon ljög väll till dig Milla, hon jävla mytomanunge.

//Fian <3

Anonym sa...

HAHA MYTOMANUNGE! Bra ord XD

Anonym sa...

gå och dö. ni vet ingenting.

Anonym sa...

Fan vad dåligt av er, ni tog inte ens er tid till att fråga hur det var med henne, trots att ni vet att hon har det jobbigt hemma just nu. Om ni visste vad som hänt hadde ni ångrat allt ni sagt så jävla hårt. Fyfan ni ska kalla er kompisar.

Anonym sa...

Men vad ska vi tro då? Hon ljög ju för oss? Alla i hennes familj sa olika saker?

/Fian

Anonym sa...

Haha bra Fian, ta striden! <3

Anonym sa...

eller hur, om ungen ljuger kan hon faktiskt inte räkna med att vi ska bry oss längre..

Anonym sa...

Nu lämnar iaf jag det här bakom mig, jag orkar seriöst inte bry mig längre, me tanken på att jag inte ens drog dit:)såhär till julen vill jag också säga att jag tycker väldigt mycket om er tjejer :)

Anonym sa...

Haha bra Milla<3

Anonym sa...

milla, vi gillar dej också tyvärr :D

Anonym sa...

Howdy! I could have sworn I've been to this site before but after going through some of the posts I realized it's new to me.
Anyways, I'm certainly delighted I came across it and I'll be bookmarking it and checking
back often!
My webpage - cheap nfl jerseys

Anonym sa...

Everything is very open with a clear explanation of the challenges.
It was definitely informative. Your site is useful.

Thanks for sharing!
Also see my web site > www.cheapnikenfljerseysnews.com

Anonym sa...

Therefore, test out and take farther more no-perishable any occasion
. than perishable. But for so many people never may possibly be enough sandals.
You will save huge cash picking up from these precise sites.

Therefore, think about and take far more no-perishable healthy foods than perishable.
http://chaoscontrolorganizing.com/node/6819

Anonym sa...

Hi! Would you mind if I share your blog with my facebook
group? There's a lot of folks that I think would really appreciate your content. Please let me know. Cheers

Have a look at my website christian louboutin pumps

Anonym sa...

Its such as you read my thoughts! You appear to understand so much about this, like you
wrote the guide in it or something. I feel that you could do with some %
to force the message home a bit, however instead of that,
that is excellent blog. An excellent read. I'll certainly be back.

my blog; ジョーダン