torsdag 5 november 2009

Var glad

Ja hörrni, den där jävla bokanalysen till imorgon är inte klar men det ger jag blanka fan i. Jag ska svära så in i helvete och...ehh... Ja, någonting flög i mig. Vad vet jag inte.
Nej men jag säger till läraren att jag mailar den istället, det blir lättast så. Förresten, är det någon som läser som råkar vara några år äldre än mig och som har några tips på hur man skall tänka för att inte skjuta upp just läxor? Jag har märkt att ordspråket Non scholae, sed vitae discimus funkar på mig. Alltså att man inte lär sig för skolan utan för livet. Tänker jag på det så blir läxorna en aning lättare, ja till och med roliga. Eller så tror jag bara det, har nämligen inte provat än. Men som tidigare sagt, det är tanken som räknas.

Förresten så var det bajs på golvet på toaletten i Hemmestahallen i dag. Vaktmästaren sa:
- Men tjejer jag öppnar ett nytt omklädningsrum och så skiter vi i det där.

Lustig vaktis det där.

Inga kommentarer: