tisdag 20 april 2010

IT'S FOR FREE?!

När S1D åker på study trips är det bäst att man aktar sig om man känner på sig att man är en person av det billigare slaget. Dagens utflykt gick till EU Kommisionen på Regeringsgatan för en föreläsning om Lissabonfördraget. Ursäkta, men en tråkigare tillställning får man fan leta länge efter. Halva klassen satt och sov (inklusive mig själv och alla som känner mig vet att jag är starkt emot alla former av ouppfostran) och det enda roliga EU-människan lyckades klämma ur sig var att "legislations aren't...hmm...ehh...very sexy", vilket bara var kul för att hon var en halvdassig tyska mitt i 40-årskrisen. Vi tror i alla fall att hon var från Tyskland. Hon måste ha varit det. När hon i slutet visade upp en bok (Lissabonfördraget i pocketform) och sa "You can take a copy of this one in the room next to this", ja, då var det islossning i S1D:s kroppar och sinnen. Inte ägglossning, jag klarar inte av det ordet. Som stuckna grisar kutade alla ut och slängde sig över broschyrer, häften och saker av alla slag- mest för att de var gratis, inte för att vi vill läsa dem. Jag kan säga att det kändes jävligt stabilt att gå runt i stan och i tunnelbanan med en fet pocket om Lissabonfördraget i handen. Sedan att jag inte kommer öppna den i hela mitt liv är en annan sak. Två andra böcker jag däremot kommer lusläsa är dessa, lite lagom storlek sådär:

Inga kommentarer: