lördag 3 april 2010

Livet är vackert

Jag sitter i BH och shorts och solar i den 25-gradiga värmen. Jag blundar och är lycklig. Det skulle lika gärna kunna vara 10:e juli, högsommar och dagen innan min 17:e födelsedag- dagen jag väntat på i ett år, dagen med förväntningarna trots att födelsedagar inte är så värst kul längre. Sommarspellistan på iTunes spelas på högsta volym från den stationära datorn tio meter bort. Jag hör Juanes och tänker på dagarna då jag låg bredvid poolen dagarna i ända med en cider och fruktsallad till lunch. Jag hör Ella Elle l'a och tänker på Frankrike. Jag hör Fascination och tänker på London med underbaraste 9int. Jag hör Hey Baby och tänker på Fuerteventura. Jag hör Santana och tänker på Florida. Jag hör Music in me och tänker på badberget på Munkholmen. Jag känner lukten från Niveas cleansing wipes jag har i ansiktet och tänker på Gran Canaria.
Skickade nyss iväg ett sms till Frida som är på Malta, för att berätta att Rom-resan är mer bokningsbar än någonsin. Påminner henne även om att hon ska köpa en nyckelring till mig. Hon skriver tillbaka att vädret är fantastiskt och landet vackert. Jag är glad för hennes skull. Nu flög årets första citronfjäril förbi och hundarna blir galna.
Mamma har precis bokat en vecka på en av Kap Verde-öarna på jullovet. Innan dess hinner jag dock med en sommar fylld av pengar, en Nikon D3000, Italien samt Madrid med världens bästa innebandymiffon. Om allt går som det ska vill säga men varför vara pessimistisk? Och inte långt efter jullovet bär det av mot Malaga med skolan.
Jag går snart ut första året på gymnasiet och är ett år närmare att få göra exakt vad jag vill.
Jag blundar och är någon annanstans. I värmen. Öppnar ögonen och ser...snö. Ja, mer sommar än så blev det visst inte, men jag hör den smälta genom altanen och det räcker gott och väl för mig.
Jag sitter i BH och shorts och solar i den 25-gradiga värmen. Jag blundar och är lycklig. Det skulle lika gärna kunna vara den 10:e juli, högsommar och dagen innan min 17:e födelsedag- dagen jag väntat på i ett år, trots att födelsedagar inte är så värst kul längre. Den enda skillnaden är att jag kommer vara rejält förkyld imorgon. Det är det värt.

2 kommentarer:

Cccc sa...

Vååår wiiii :D

Phanny sa...

Jag ska flytta när jag bli äldre, saknad av sol i ett halvår är verkligen inte bra för hälsan ;)