söndag 25 april 2010

Nu kör vi tills vi dör

21 vanliga skoldagar kvar det här läsåret- de ska slaktas. Solen skiner och satan vad jag ska skriva municipality project i dag. Jag ska ha MVG på det här, jag ska få MVG på allt i Civics A. Åhh, jag ska. Och så ska jag få MVG på det där förbannade läsloggarna, hur tråkiga de än är. Och jag ska ska ska få MVG i Matte A, svårare än så är det inte. Och Historian! Jävlar vad jag ska researcha efter inkorrekta inslag inför varje film. Och den där svenska-essän, den kan ju gå och dränka sig redan nu.

Nu undrar ni säkert vad det är för fel på mig- om jag fått ett slag i huvudet eller ätit något konstigt (förutom de där blåa pannkakorna). Nej hörrni, jag har läst en blogg. I och för sig en blogg jag har läst varje dag i flera år men en bättre inspirationskälla finns inte.
Tänk om alla människor var som denna, vad världen skulle vara bra då. Eller, kanske inte riktigt alla, men hälften i alla fall. För trots plötsliga damp-anfall, en jävla envishet och förstörande skrattanfall när alla andra vill vara seriösa så är engagemanget och drivenheten (driften?) något som kommer löna sig något otroligt. Att strävan efter framgång alltid är det enda alternativet, hur jobbigt och tråkigt livet än är. Livet blir vad man gör det till, så enkelt är det. Tack för inspirationen hörru.

1 kommentar:

Friad sa...

AAAW! Och sånt. Tack :D