måndag 18 april 2011

2.0 arriving with summer

Toppenkväll igår som slutade på vårat stammishak, trots att vi började resan i en annan del av stan i jakt på något nytt.

Spenderade några timmar hos farmor på förmiddagen, gick hem och läste ut The Great Gatsby (fantastisk bok, gå och köp), fortsatte på Eat Pray Love, solade, fikade och någonstans där i mitten bestämde jag mig för att bli någon annan. Jag är trött på att vara en endimensionell tonåring, så sjukt jävla oimponerande. Jag ska börja analysera och reflektera över saker, böcker. Lära mig att någonstans mitt i att bara vara, gå på djupet. Bli en sådan där fascinerande intelligent person som har funderat över allt man möjligtvis kan fundera över. Spirituell om man så vill, fast utan den där religiösa vinklingen. Lugn, det är vad jag ska bli. Och asintelligent, en sådan vars ord får andra att fundera.

Haha, man ska fan hålla sig borta från underbart väder tillsammans med böcker om självutveckling.

2 kommentarer:

mamma sa...

Som en mamma skall säga:
- Jag tycker du är bra som du är....

Fanny sa...

Som en dotter skall säga:
- Åhh vad du är pinsaaaaaaaaaaaam....

Fast nu är ju inte jag någon vidare sådan så jag låter bli.