fredag 8 april 2011

It (wa)s a beautiful day

Solskenet imorse kändes tämligen symboliskt när jag satt på tunnelbanan och läste The Great Gatsby och stumbled across stycket:
"And so with the sunshine and the great bursts of leaves growing on the trees, just as things grow in fast movies, I had that familiar conviction that life was beginning over again with the summer." Boken är förvånansvärt lättsmält för att ases som en klassiker. För att fira in projektveckan gick jag och Josephiné in på Pressbyrån för att köpa oss en varsin kaffe och vem har haft samma tanke om inte Anders Lundin. Problemet var bara att kaffemaskinen krånglade så det slutade med att vi stod och kallpratade och småskojade med THE celebrity
number one en stund. Hade god lust att berätta för honom att jag minsann har massa fula bilder på honom i min dator från i somras. När jag väl skulle fylla på min mugg var bönorna slut och tiden höll på att rinna iväg. För att kompensera den minimala stressen tyckte våran kompis Pressbyrå-gubben att vi skulle få två fullstämplade kaffekort och dessutom inte behöva betala fullpris för det vi köpt. Väl i skolan fick vi det bästa projektet någonsin- vi ska undersöka varför svenska elever studerar/vill studera moderna språk. Hela idén är sammansatt av språklärarna, anar att det är därför vi för en gångs skull får något vettigt att lägga en vecka på.

Nu ska jag dock slösa en hel kväll på att göra ingenting, hur jävla värdelöst som helst.

Inga kommentarer: