torsdag 31 januari 2008

Bra vecka, hittills...

Jaha nu sitter jag här igen och funderar på veckan som gått. Visserligen är det tre dagar kvar men helgen är för bra för att kallas vecka. Och eftersom 3-2 är 1 (ser man på nu fick ni en grundkurs i matte på köpet) är det då bara imorgon kvar. Har kommit fram till att den här veckan varit den bästa på mycket, mycket länge:

  • Bra resultat på alla läxförhör, inte ovanligt men iaf. Alla dagar
  • Har fått lite framförhållning och gjort läxorna flera dagar innan inlämning. Alla dagar
  • Allmänt roligt i skolan. Alla dagar
  • Kul på träningen i tisdags. Jaa, tisdags :)
  • Vart hos farmor och som alltid var det lugnt & skönt. Tisdag & onsdag
  • 9,8 på beep-testet! Idag torsdag
  • Äntligen en beställd klipptid! 12/2

Nu kan jag ju inte komma och påstå att det var hela min vecka men det var några av topparna. Men visst, ingenting varar ju för evigt. Självklart har det varit några dalar också men det är väl sådant man får räkna med. Det är ju inget som är kul om det inte finns någon motsatts- i detta fallet tråkighet. Idag var det då konfirmation igen och jag måste nog medge att det blir roligare och roligare för varje gång, det kanske är för att man tänker på resan...? Efter det träning i Kvarnberget men torsdagsträningen är aldrig kul så jag var nog dum som förväntade mig det. Nu hemma och tänker på allt möjligt, framför allt när sporten börjar:) Men även hur mycket min hjärna skulle motsvara i GB? Haha jag i ett nötskal... Jag undrar också hur det kommer sig att man (kristna) säger att djävulen finns överallt där det är krig, svält, fattigdom, you name it. Det påstås ju att djävulen är där människorna har syndat och gjort som han/hon/den/det (tredje person singular fick ni där) vill men vad jag vet har afrikanerna absolut inte varit elakare än vi i väst- snarare tvärtom. Nej undra om inte dem som är så extremt religösa som dem verkar ändå inte är lite hjärntvättade... Nästa vecka ska jag vara en bra människa och ha en helt godisfri vecka, får se hur det går men det funkade förra gången;)

1 kommentar:

I sa...

HELT godisfri?! Jag är ledsen fanny men du kommer inte att klara det. Och vet du vad? Nu när jag skrivit det här kommer du göra allt för att klara det, och så gör du det också. Känner dig för bra tror jag.^^