onsdag 16 januari 2008

Onsdag den 16 januari 1988, ehh...nej...2008

Onsdag idag, precis som för en vecka sedan. Seg skoldag men vi hade som vanligt grymt kul när det ville sig väl. Att bomba Lizette med papper var dagens höjdpunkt. Matten har iof varit ganska kul på sistone (men det kanske beror på att jag fattar), speciellt när man har en virrig lärare. Någon undrade hur högt vattnet skulle stiga i vårt klassrum om man tömmer ut en kubikmeter vatten på golvet. Karin räknade ut det fort som satan och sa:
- Jaa, ungefär 6,5 mm.
Det fula är att hon samtidigt måttar upp ett avstånd med fingrarna som är sisådär 1,5 DM. Hon blir pensioner i sommar, det kanske inte är en så dum idé...
På spanska fortsätter det roliga då vi inte kan vara ett dugg seriösa, trots det blir vårt (eller mitt) arbete som vanligt far much better än alla andras...
Sedan hem och på vägen hinner jag med att köpa två solbullar (en till kalle) och en kokostopp på Dellan i Grisslinge (väntade på bussen). Är nu hemma och vi middagsbordet kommer vi in på knark och droger, fråga mig inte hur men så var det. Taru undra:
- Men säljs det knark utanför skolan?
- Nej fan, är du dum heller. Aldrig, säger jag då.
- VAA? Fan vad dåligt. Konstig skola.

Tiderna har förändrats, vi bor inte i Finland på 80-talet...

Inga kommentarer: