tisdag 15 januari 2008

ZLATAN

Igår var det alltså Idrottsgalan och iår är det nog ingen som är HELT missnöjd med utgången. Zlatan tog storslam, årets manliga idrottare och Jerringpriset. Första fotbollsspelaren att få det, innan har ju iof IFK och landslaget fått det men ingen enskild. Roligast var helt klart Johan Rheborg och Babben, den andra "underhållningen" blev efter en stund för mycket eller bara trist- typ Claes Malmberg. Peter Settman var bättre än vad jag trott och hästlängder före Jihde... Längtar redan till nästa år och då SKA jag och Hanna vara där. Åt lunch på donken idag, provade "El nacho", Mmm den var inte dum, prova. Ska till farmor efter spanskan (nästa lektion) och sedan bär det av till träningen. Några citat:
Lena (so- lärare):
- Nu tänker jag lämna asa-tron, nu kan ni den så bra.
- Nej det var ju kul, Adrian
Då säger jag med uttråkad röst den halvtrista ordvitsen (medvetet) :
- Jaa, askul.
Det tar några sekunder för folk o fatta...

Reporter frågar Babben om vilka hennes förväntningar inför kvällen är:
- Vilka tror och hoppas du vinner ikväll då?
- Nej det vet jag inte. Jag är här för att le!
Hon smäller av ett av sina stora och sneda leenden:D

Inga kommentarer: