torsdag 31 januari 2008

Nej nu glömde jag ju två citat:

Jag och Ida (Ceimertz, inte Stenberg) sitter under vita tiden i skolan och hjälper Marika med hennes franska. Nu är det så att vi båda kan ca: 7-8 ord franska tillsammans och när vi då sitter och pratar härmar vi naturligtvis bara accenten. Tänk nu på hur ett franskt "r" låter.
Ida undrar:
- ´Ar dy bananer?
Jag svarar:
- Ne, jag ´ar korv.
Jaa där ser man, det är inte alla som får in skånska i franskan!


Under NO-lektionen i onsdags pratar vi om svartsjuka och Jerker undrar om någon kan förklara vad det är. Ramin säger:
- Asså det är typ att man känner att någon annan "går in i ens revir".
Kalle fyller i:
- Aa fan gå ut ur min kissring!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kissring, det var klyftigt sagt:D

I sa...

Hah, fan va skön kommentar!^^