torsdag 3 juli 2008

Armani och Siko my ass!

Som alla vet så har nästan alla stora bloggare en liten, liten ful hund vid sin sida. Deras små älsklingar, puttinuttisar och bebisar som de självklart skulle göra allt för (jaa, de skulle ju inte skänka halva garderoben till Stadsmissionen men nästan allt). Vad jag nu kan gotta mig i, är att ingen av varken Kissie, Kenza eller någon annan ful mespropp har en fin hund (HAHA, INTE SÅ PERFEKTA TROTS ALLT!). Vad jag har förstått efter alla dessa år inom hundkretsar, så säljer inte uppfödarna de fina hundarna till de människor som inte tänker ställa ut dem- de får de fula som inte får gå i avel. Juvenila katarakter, kryptosar, de med fel på patellan osv, de säljs till familjen Svensson (för kaffepengar) som sett annonsen på Blocket. De hundarna som blir kvar är eliten i familjen och köps av familjen af Rosenknopp (för muchos dineros) som ränner på utställningar stup i kvarten för att få hunden till både svensk och internationell Champion. Vi är en familj af Rosenknopp, fast i detta fall heter vi Johansson/Ylikylä (Yllikyllä for God sake). Vi har just nu tre fina hundar (eller jaa, två extremt fina och en som har varit fin, jag måste även erkänna att även jag tyckte de va apfula i början men att jag vant mig). Den ena blev förra året utsedd till Nordens bästa hane av den domare som utbildar alla andra domare i USA, är också är ordförande för New Yorks Bostonterrier Klubb. Den andra blev förra året Nordisk Juniorvinnare, alltså bästa junior här uppe i norr. Hon ska även paras med världens enda multinationella champion- dvs. champion i alla världsdelar- i höst. Kommer från en av de mest eftertraktade kennlarna in the world. Och så har vi den tredje som har modellat för allt och alla, typ konstnärer och NK (NK både live och på bild). Just nu är hon tjock men vi kommer inte ställa ut henne förrän hon blir veteran så det är lungan. Hon luktar även jävligt illa ibland pga. gaser men så får jag inte säga för Muminmamman, då är jag en djurhatare. Egentligen är det inte jag och pupput som är intersserade, vi är det för att vi måste haha, nej vi åker bara snålskjuts på framgångsvågen. Men jag kan ju inte påstå att det inte är kul att leka fin ibland.
Kissie och Kenza har hundarna som blev över, vi har den fina skiten.

Inga kommentarer: