torsdag 17 juli 2008

Resebloggen dag 5

Hungrig och klar för att går ut och äta sitter jag här i soffan i min nya röda Henri Lloyd piké (som mamma insisterade på att slå in i present även fast jag vart med och köpt den själv) och smutsiga fötter. Sitter och längtar efter att få läsa ut Bitterfittan men den ligger på sängen på övervåningen och jag är inte där. Åhh, denna underbara bok. Läs den om ni inte gjort det. I och för sig är den väldigt feministisk och kanske lite överdriven då och då men i det stora hela så stämmer mycket. En sak som inte är helt rättvist är att Maria Sveland genom sin karaktär Sara, 30 år och redan bitter, påstår att den lyckliga kärnfamiljen inte existerar. I alla fall inte i så stor utsträckning. Att de flesta pappor under sina barns barndom är väldigt frånvarande och överlåter allt till mammorna. Kanske är det så här i många familjer men vad vet jag? Min pappa har alltid varit närvarande, åtminstånde varannan vecka så jag har förmodligen ingen aning och skulle inte ha tagit upp det här alls från första början. Jag och min stora käft. Fast ibland kanske han är lite borta, till exempel när kan spelar Halo- då är han helt okontaktbar de första 5 gångerna man pratar med honom.
Dagen har i övrigt har spenderats med att slösa pengar och jag sket faktiskt fullständigt i min ”livsfilosofi” om att inte köpa bikinis för 500 spänn, hycklare som jag är. Köpte en överdel till underdelen från i förrgår, 31 euro från Banana Moon, och en hel bikini för 65 euro någonting (jaa mamma jag vet att det var onödigt och att du suckar just nu), också den från B M. Det bidde även en ny neurosedyn-tröja men den här gången i vitt från Rip Curl, en gul T-shirt från R C och ett par flip-flops från samma affär. What the heck, har man pengar ska man väl använda dem.

Nu är klockan mycket och snart är det läggdags, med överfull mage. Undra om jag inte har mat upp i halsen…

Inga kommentarer: