måndag 28 juli 2008

Hemma igen

Efter tiotals ostbrickor, efter litervis med Coca-Cola och efter åtskilliga grupper provocerande tyskar. Efter en resa med bil på 620 mil, efter att ha varit i 7 länder på 15 dagar och efter att ha brännt 500 euro är vi nu hemma i vardagen igen från en riktigt bra resa. Jag är ledsen för att det sista inlägget av resebloggen inte kommit in men oroa er inte, jag är en sådan där som måste ha extrem ordning när det gäller vissa grejer och en serie utan sista kapitlet är inte att tala om. Jag tror i och för sig inte att det gör er så mycket, men jag själv kommer få panik när det inte är fullständigt. Alltså kommer det sista inlägget senare.
7 länder på 15 dagar tänker ni? Jo, det blev faktiskt så många- Finland, Frankrike, Spanien, Belgien, Tyskland (hualigen så fort vi kommer in i landet försannans min bild av landet- grått och mulet med stora industribyggnader som spyr ut avgaser, det är sant men senare får jag ju se att det kanske inte var så tokigt ändå), Danmark och Sverige. Nu kan jag lägga till ytterligare tre länder på min lista över besökta länder (F, B, D- fråga era föräldrar om ni inte kan landsförteckningar och ett tips är att D inte är Danmark) plus att jag nu vart i Spanien 5 gånger. Jaja jag antar att ni inte vill höra på mitt skryt så jag kan istället berätta att det blir grönan imorrn, efter mycket om och men från huvudpersonens Philips sida. Jag, han, Frida och Lizette blir det. Vet inte om F:s pojkvän Niklas hänger med, han hade tydligen gått och blivit sjuk men blir han bättre så. P:s granne hade också tänkt hänka men han hade enligt Philip nyss dampat så jag tror inte han är välkommen. Aja detlöser sig nog. Efter det blir det sommarstugan som gäller i några dagar, kanske att Ida kommer ut men är det bra väder ska hon jobba så håll tummarna för regn...(jag var ironisk om ni inte fattade så mycket)

Inga kommentarer: