onsdag 23 juli 2008

Resebloggen dag 9

Jaha, nu har mer än hälften av resan gått och jag har fortfarande inte köpt några vykort. Jag skulle ju i och för sig ha kunnat göra det idag men såklart är det söndag, vilket innebär att nästan allt är stängt. Dåligt väder är det också. Mulet och jävligt så inte kan man sola eller bada. Men det kanske inte gör någonting, två i sällskapet ska skjutsas till flygplatsen i Bordeaux och jag anar att alla ska med. Det blir alltså en liten mellandag och tid till att läsa Smuts.

Nej du, det blev inte alls någon Smuts. Vi skulle prompt ta en annan väg från Bordeaux som tog ett antal timmar längre än motorvägen. Det började med att vi på något underligt sätt kryssade oss igenom staden med våran 9-sitsars bil/buss. Väldigt vacker stad det där. Dit kan ni åka om ni inte har något bättre för er. Om ni gjort läxorna (eller inte) och det bara är skit på tv. Efter det blev det till att krypa in i luvan på tröjan och lyssna ur batterierna på iPoden. När jag vaknade var vi i en liten by som faktiskt var bland de mysigaste jag varit i. Därifrån var det ju då meningen att vi skulle åka via strandvägen (nej, inte den röda Strandvägen) istället för the highway. Jag blev såklart hungrig men tillslut var vi hemma och nu får ni två gissningar på er vad vi åt till middag alldeles nyss. Pasta eller Pizza, vad väljer ni? Haha sucker- fel! Pizza bidde det. Har lovat mig själv att inte äta pizza på ett halvår efter det här…
Idag har jag emellanåt varit ganska bitter, en riktigt bitterfitta faktiskt, och det blev ju inte direkt bättre när jag var tvungen att byta rum till ett som stinker hund. Som tur är slipper jag använda hundhårs vidriga sänglakan, de jag fick nu var det bara lite blodfläckar på. Men wohoo! Jag fick min egen kudde, så vad fan klagar jag för? Jaa, det kan man ju undra men när jag inte ätit på ett tag så blir jag både sur och bitter…
Nu jävlar ska jag läsa Smuts!

Inga kommentarer: