torsdag 17 juli 2008

Resebloggen dag 6

Den här morgonen är jag inte trött för att jag är 15 år och gått upp lite för tidigt. Nej, det här är scary shit. Igår kväll när jag tänkte somna hör jag plötsligt hur det är något som springer i väggen, precis vid mitt huvud. Nej, helvete- möss! Har sedan svårt att somna, rädd som jag är.
Kommer ner till frukosten imorse och säger till pappa:
- Hallå det är typ möss i väggarna!
Pappa:
- Nee, då är det väl ödlor i sånna fall!
- Vaa?!, (tänker att det är stora komodo-varaner).
- Jaa…
- Men vaddå är det stora ödlor?
- Nej då, kanske en decimeter mellan huvud och svans.
- Aha...
- Asså de springer ju på husväggen och det är ju sten så det är därför det låter.
- Aha ok, så det springer alltså inte i väggen utan ute på ytterväggen?
- Nej inte på ytterväggen, hur hade du då hört det?
- Vaa??? Springer det på innerväggen? (vid det här laget är jag redo för att svimma).
- Jaa, men vad ska de egentligen göra på dig? Äta snorkråkor?
- Men usch!

Ok om de hade varit på YTTERVÄGGEN, lite mindre men fortfarande ok om de hade varit I väggen, men inte ok när de är PÅ INNERVÄGGEN I rummet. Detta betyder att jag alltså inte kommer att kunna sova på en och en halv vecka. Jag frågar pappa om han skulle tycka att det var trevligt om han plötsligt fick en ödla i ansiktet och macho som han är så rycker han bara på axlarna. Jo visst hörru. Skitsnack. Jag tror han skulle skrika som en stucken gris om han så bara såg en ödla…
Idag har jag förövrigt ingen aning om vad vi ska göra så det blir väl till att ta det lugnt

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker inte, INTE, om ödlor! Inte andra småkryp och skit heller! USCH!