onsdag 23 juli 2008

Resebloggen dag 8

Mja, det blev inte middag mitt i natten igår. Det blev middag nästan på en gång, vi skulle nämligen hinna till en så kallad nattmarknad som stängde redan vid tolv. Frågan är varför man döper det till nattmarknad om den slutar så tidig? Jaja i alla fall var jag ganska (läs: mycket) skeptisk till spektaklet, jag ville ju vara hemma och läsa Smuts. Men mig och min magkänsla ska man verkligen inte lita på, lär er det. Det var faktiskt ganska (läs: ganska) kul och jag kom tillslut hem med 4 små Buddhor av metall och en lite större i plast/gummi, har fått någon vild idé om att jag ska bli buddhist men fråga mig inte varför (haha Boman lyckades inte övertala mig). Och så var det ju det här med presenter. Tuva- jaa, henne tänkte jag köpa något till, och Tim. Kanske mamma om hon är snäll men det vet man ju aldrig så jag ska nog inte slänga pengarna i sjön. Och Ida. Det blev två ******* som vi delar på. Även ett annat ******* fick följa med hem men det var bara till moi. Nu märker jag vilket tråkigt inlägg det här blev, förlåt.
Idag händer det nog inte så mycket skulle jag tro, kanske blir det stranden (…) men hey, jag har ju en bra bok och då löser sig allt.

Nu har vi käkat middag på La Paëlla men för mig blev det minsann inga slemmiga skaldjur, nej det fick bli chorizo och för första gången alltså inte pizza eller pasta för min del till middag. Klockan är tre minuter i tolv och det betyder läggdags för länge sedan men jag tänker demonstrera mot oskrivna regler och fortsätta läsa Smuts. Ruskigt bra bok det där. God natt.

Inga kommentarer: