onsdag 23 juli 2008

Resebloggen dag 10

För här har man nämligen ingen koll på dagarna. Men jag tror att det är måndag idag för imorgon, tisdag, är det DN-galan som jag missar.
Mamma sms:ade nyss och undra om jag ville hänga med till Helsingborg den 8 augusti. Japp, säger jag när jag ringer upp. Min moster ska nämligen öppna en liten boutique och då skall vi vara där. Åker hem den 10:e och dagen efter börjar lägret. Big mama undra om lilla talibanen skulle följa med och nej sa jag, inte den här gången. Jag har varit ensambarn alldeles för lite den senaste tiden hos mamma.
Idag måste jag köpa vykort, har fortfarande inte gjort det och risken är att jag kommer hem före korten. Typiskt mig. Har ingen aning om vad som händer för övrigt under dagen.
Sedan måste jag även skriva i ett litet citat från Bitterfittan (som pappa snart är klar med):
”Jag ska aldrig mer förakta sura kvinnor med spända läppar. Jag ska aldrig mer använda ordet kärring, för bakom varje kärring finns det alltid en kränkt kvinna”. Det skall jag försöka med.
Igår tog Smuts slut och jag tycker ni ska läsa den också. Om det är någon som har en mamma (eller pappa för den delen) som prenumererar på Damernas Värld så kan jag lova att ni har den boken hemma. Det var ganska kul att läsa just Bitterfittan (btw, mitt nya favvo-ord) före Smuts. Man tar av någon anledning med sig budskapet i BF till Smuts och tänker lite extra på att mycket faktiskt kommer åter, men med andra ord.

Från och med nu är allt skrivet dagen efter, tisdag dag 11, men såklart om gårdagen.
Jaa, vi åkte in till det riktiga Moliets, där vi har vart förut heter Leon och där vi bor är bara Moliets strandområde. Mysig stad med massor av gräsytor- men inte en enda parkbänk. Nepp, inte en enda. Tillslut hittade vi sittplatser och åt våra muffins. Efter det hände väl inte så mycket mer egentligen, kom hem med lite presenter, ett inredningsmagasin på franska, en sådan där pinne man sätter upp håret med, en sudoku-bok, en kroppspeeling med doft (inte lukt, luktar det är det INTE bra) av aprikos och en linnetröja- alltså materialet linne.

Inga kommentarer: