onsdag 23 juli 2008

Resebloggen dag 7

Gårdagen blev ganska lugn med lite tennis på eftermiddagen, samma visa den här gången- vinst med 6-0, 6-0, 6-0. Lika varmt blev det (trots att det varit molnigt hela dagen fram tills dess) men det blåste lite mindre så jag undrar om inte halva jag fortfarande ligger där borta nersmält. Bitterfittan tog slut och nu har jag även fått pappa att läsa den och wohoo!, han sa att det mesta faktiskt stämmer. Ibland händer saker som man inte tror kan hända. Vissa kallar det under, andra kallar det mirakel. Jag, jag kallar det skicklighet. Började för en stund sedan på Smuts och har hunnit med kanske 60 sidor.

Nu har jag plockat av och spolat av efter fikat med tårta och hela faderullan, Muminmammans pappa Seppo fyller nämligen år så det blev tårta på middagstid (19.30) och middag förmodligen någon gång i natt, vilket min kropp inte tycker om för fem öre. Under dagen var vi i huvudorten Biarritz och meningen var att vi skulle handla. Det blev inte så för min del. Hade bara med mig 50 euro i rent spara-syfte (har man lite pengar köper man inga onödiga saker). Men det gör inget. Vi ska dit nästa vecka igen och då ska alla pengar med, plus att jag fick chansen att fota ganska mycket i det fina vädret (inte ett moln så långt ögat kunde nå). Blev några riktigt bra bilder för att vara jag som tagit dem men jag har ju aldrig sagt att jag är proffsfotograf, fast jag är bäst ändå så det gör heller ingenting. Det allra bästa var när vi beställde mat, ville ha tre Coca-Cola och en Orangina, fick en Coca-Cola och tre Orangina. Ville ha två pizzor och en musselsoppa, fick två pizzor och två musselsoppor. Ganska fånigt med tanke på att han som tog beställningen pratade lika dålig engelska som alla andra fransmän när hon som serverar pratar flytande. Efter det bar det av hemåt och tilläggas kan också att jag kom hem med 50 euro…
Måste även berätta att vi har rosa toapapper!

Inga kommentarer: