måndag 21 september 2009

Sorg skapas av människor

Tänk att en underbar dag för en person kan vara den värsta i livet för någon annan, inte allt för långt bort.
I dag var en sådan dag. (Börja med att läsa inlägget under innan du läser det här!) Väl uppe på Kvarnberget fick jag veta att en person i en viss klass förlorat en närstående. Jag har nog aldrig känt mig så ledsen för någon annans skull som jag gjorde i dag. Det blev så tydligt när jag själv var gladare än på länge, att livet kan vända snabbare än man tror.
Jag känner inte personen i fråga, men jag kan för första gången tänka mig in i hur det är. Eller, nej. Det kan jag förmodligen inte men någonting känner jag.

Ibland märker man att man lever.

2 kommentarer:

Fridan sa...

Jag saknar dig

Rebecca sa...

Man vet inte vad man har förrän det är förlorat.
Stackars personen i fråga..Ingen borde få förlora någon.