söndag 25 juli 2010

Fika med Ida


Fika, fika, fika och ännu mera fika. Fika med Frida igår, fika med Ida idag och nu är det fika igen i köket. I love fika, som alla lärare säger i skolan. När vi satt där på Barista i Forum (och ja, vi lyckades få den där äckliga soffringen längst in! Hallelujah!) så såg jag att en liten kil i armbandet på klockan börjat åka ut och av egna erfarenheter så vet jag att det är bäst att fixa sådant när man fortfarande har möjligheten. Gick in på Fossil och lämnar klockan till en tjej som gladeligen trycker in kilen igen. Då säger tjej nummer 2, som just då står i kassan:
- Nämen hej! Hur går det med väskan? Och köpte du någon kamera?
Jag sa att det går alldeles utmärkt med väskan och att kameran trivs jättebra, så pass bra att den ligger där just nu. Åhh så roligt och världens leende får jag som svar. Tilläggas kan att jag fick hjälp av just henne för tre veckor sedan. Precis efter det kommer hon jag köpte klockan av härromdagen fram och frågar hur det är. Skitbra, svarar jag och får även då ett stort smile tillbaka.
Alltså, det där är nog den trevligaste affären jag vet.
Köpte även ett fyra gigs-minneskort till kameran och en ny busskortsficka med Mumin på. Kort därefter sa jag till Ida:
- Asså jag vill ju köpa någon kul till mig själv innan vi åker hem!
Lilla (inte så)söta idiot, räcker det inte med en systemkamera och en klocka?

Inga kommentarer: