fredag 2 juli 2010

OJ då

Jag förstår att ni lider, era liv måste vara sjukt tråkiga när jag är en dålig Sveriges-största-bloggare. Och om jag ska vara ärlig så är det ganska konstigt att jag inte skrivit något för ni anar inte hur mycket saker man kommer på när man står ensam i ett kök och bakar eller diskar sex timmar om dagen. I dag till exempel insåg jag hur kul det är att diska när Standing where you left me spelas på radion och man vet att man på måndag kommer stå två meter från Erik Hassle och vara lycklig. Man kan också börja fundera på varför det egentligen är fult att fråga någon om dess politiska tillhörighet. Borde man inte stå för en sådan sak? Är det verkligen rätt att faktiskt rösta om man inte är så säker på partiets ståndpunkter (huh, hemska ord) att man kan argumentera för dem mot andra människor? Ja, sådana saker tänker man på. Sedan har jag en aslång lista på saker jag lärt mig av att jobba men den tänkte jag ta någon annan gång. Ett smakprov är att knivar som diskats är skållheta i tre minuter efter att de tagits ut ur maskinen. Eller att plastfolie inte fäster på keramik. Bra att veta helt enkelt.
Imorgon är det jobb igen och sedan är Fanny ledig i tre hela dagar.

Inga kommentarer: