lördag 17 juli 2010

SOMMARLOV!

Det är sant! Det var sista dagen på jobbet idag! I alla fall till den 11 augusti men vad fan, har man jobbat sedan den 15 juni är man faktiskt tillåten att vara lycklig för tre veckors konstant ledighet. Problemet är att jag tycker väldigt synd om pensionärerna nu när jag inte kommer vara där och värma deras mat, diska deras disk och baka spruckna rulltårtor några dagar i veckan. Hur jag gottgjorde saken? Köpte jordgubbar (för egna pengar) och gjorde tårtor såklart!
Det tråkiga med att sluta jobba nu och sedan komma tillbaka i augusti är att alla mina sommarjobbskompisar kommer vara borta. De är ju i och för sig inte så många när jag tänker efter och den ordinarie personalen är ju väldans trevlig den med men ändå. Jag ska göra en lista på för- och nackdelar med att jobba och även en lista på saker jag har lärt mig. Och då är det inte sådana saker som hur man beställer mat utan mer att vispgrädde stänker förbannat mycket om man vispar den i en plåtbunke. Håll till godo!

Inga kommentarer: