måndag 4 februari 2008

Hönsgårdens toaletter fick MVG!

Där ser man! Läxläsningen till hemkunskapsprovet i helgen lönade sig:) Fick 37 och därmed MVG tillsammans med Ida(38/38), Lizette(37/38) och Ramin(36/38). Som vanligt blir proven alltid mycket lättare än vad man tror men då förstår jag inte hur det kan komma sig att bara 2 st av alla åttor (då pratar vi om ca: 2 hela klasser) fick MVG i höstas när det var fyra (nästan fem, Marika var en poäng ifrån) bara i våran halva klass som klarade av det. Konstigt. Eller nee kanske inte, stora delar av 8A hade HK i höstas så det förklarar ju saken;).

Igår fick jag även upp en ny helt onödig tanke i huvudet som stört mig sedan dess. Det här med att man i vissa familjer inte fäller ner toalocket när man har "uträttat sina behov" som det så fint heter. Visst det kanske är en vana och många har säkert en bra anledning, man vem i heliga guds moder var det som började?! Locket finns ju där av en anledning, eller har jag fel? Folk verkar inte förstå, blunda nu om ni inte vill bli äcklade, hur mycket bajspartiklar som faktiskt flyger upp när man spolar. Det är ju inte för intet som någon kom på idén med lock. Om jag nu inte har slagit i huvudet på sistone och inte har helt fel så fanns det lock även på de gamla utedassen och jag hoppas ni som aldrig varit i närheten av ett sådant förstår att man inte kan spola, men lukten (sorry, äckelvarning igen) dämpas ju hyfsat mycket. Hoppas nu att någon där ute i världen fått sig en funderare och stänger toan nästa gång!

Rugby på gympan var det roligaste på länge:D Men usch och fy och blä vad alla stank...

Igår var även första träningen med Värmdö IF F-93 och jag kan nog bara säga en sak- HÖNSGÅRD! Japp, det var det faktiskt! Vi trodde (dumma som vi är) att det skulle vara kul att för en gångs skull träna många men nehej du det var det verkligen inte. För det första kan man inte improvisera lika mycket pga att Värmdö rent ut sagt suger om man jämför med oss och för det andra lät det som att vi ska börja träna med dem varje gång nu, vilket dem inte sa från början. Får (bää) hoppas att det löser sig...

1 kommentar:

I sa...

Det där med toalocket är så sant så sant!!