fredag 15 februari 2008

Optimus...

...är mitt nya smeknamn, betyder bäst på latin så det passar ju ganska bra;D Tänkte tråka ut er med lite mer provresultat, fick vg+ på matten- som jag trodde. Och så hade jag engelska-prov idag. Men nu när jag övat in allting för evigt i skallen, tror ni inte att provet bara är på 2 sidor? Kort och enkelt och jag förstår mig överhuvud taget inte på de som påstod att det var svårt. Vågar jag uttrycka min tro om MVG? Japp, det gör jag. Jag kommer få MVG! Nu ska jag iaf fortsätta med mitt författarporträtt av Voltaire (som jag satt med efter konfirmationen igår i ca: 4 timmar) och sedan börja med det om Runeberg. Här får ni helgens to-do-list:
  • Skriva klart om Voltaire.
  • Skriva om Runeberg.
  • Göra en jämförelse med de båda.
  • Läsa vidare i "Flugornas Herre".
  • Spela match (vet inte om jag blir uttagen då jag ska bort ikväll och missar träningen).
  • Städa upp i rummet.
  • Träna och åka till big mama.
  • Och förhoppnings hinna med det allra bästa- kolla på sport i massor!

Tror ni jag hinner? Jag får lov att hinna med författarporträtten men boken kan allt vänta till nästa vecka, men nu kommer jag på att jag måste skriva en recention om den också, suck... Skriver mer om jag kommer på nåt totalt oviktigt att informera er om.

Inga kommentarer: