lördag 2 februari 2008

Jens Lekman?

Jag var nyss med om något ganska märligt. Har under en längre tid varit en aning trött på min musik. Laddade iof nyss ner massa nya låtar av Keyshia Cole men då krånglar såklart allting så dem får jag ändå inte in i iPoden (som fortfarande inte gör som jag vill). Jag söker då på "new music" på google, det är nämligen ingen idé att söka på svenska då vi är helt, totalt efter USA. Kommer in på en sida där det är en liten ruta som säger vilka låtar som var bäst under hela 2007. Trycker där och Rihannas förstaplats med Umbrella var ju given så det var inget konstigt, men när jag väl kommer till nummer 13 på listan står det "Jens Lekman- A postcard to Nina". Läser vidare och får se att han faktiskt är svensk. Nu undrar jag bara hur det kan komma sig att en svensk ligger i top i USA när han är totalt okänd i Sverige (ok, inte totalt men för mig var han det. Ingen kan komma och påstå att han är stor här!). Men sedan kom jag på varför. Vi är så jävla upptagna med att lyssna på Sonja Aldén, Ola, Måns Zelmerlöw, you name it att vi missar saker som faktisk är bra även utanför Skandinavien. Visserligen har Rihanna, Timbaland och Justin Timberlake m.fl. räddat oss ifrån att bli helt isolerade från omvärlden men ändå.
Nu kom jag på en sak till (oj vad påhittig jag är idag), jag har inte ens lyssnat på låten! Herregud jag måste nog skärpa mig! Först gör jag reklam för Malin Wollins blogg innan jag läst den (Läste i Amelia först) och nu promotar jag en låt jag aldrig har hört. Vart skall detta sluta...

3 kommentarer:

I sa...

Det är inte riktig musik! Det är bara skit Fanny.

Anonym sa...

hejsvejs

Anonym sa...

Fatta man gör så här