lördag 2 februari 2008

Nej nu kommer jag inte på nån bra överskrift...

Jaha, nu sitter jag här igen. Var tvungen att skriva lite om matchen men som vanligt kommer jag på viktigare saker att skriva så here we go. För dig som inte förstått det har jag alltså match idag. Mot Balrog. I Botkyrka. Botkyrka är absolut inte världens roligast plats att spela på men jag kan ändå inte hålla mig för skratt när jag tänker på att Christine Meltzer en gång gestaltade Dogge Doggelito i Hey Baberiba. I slutet av "intevjun" frågar "Dogge" David Hellenius (ni vet han som alltid har samma kostym):
- Men du David vi ses väl i kyrkan sen? (På rinkeby-svenska)
- Vaa? Vilken kyrka?
- Jaa, Botkyrkan.
Säger Dogge och spärrar upp ögonen :)

Men nu kan vi byta ämne.
Jag läste för en stund sedan att staten inte kommer skjuta in pengar till skidskytte-VM i Östersund som börjar om en vecka, trots att de lovat. Det här är alltså det fjärde stora idrottsevenemnget som staten nobbar bidrag på kort tid. Alpina-VM förra året blev utan och även friidrotts-VM 2011 eller 2013 fick avslag. Visst, jag kan förstå regeringen om man vill prioritera annat, men då ska man inte gå ut inför valet och säga att man vill satsa på att få stora tävlingar till Sverige. Tänk vad kul jag hade haft om vi fått friidrotts-VM någon av gångerna:) Nej nu får jag istället sitta och titta på inne-EM 2013 från Göteborg, det är så synd om mig....;)

Inga kommentarer: