fredag 1 februari 2008

Malin Wollin

Är nu mitt uppe i let´s dance tittandet men man måste ju faktiskt vika lite tid åt datorn. Hur som haver (min lärares favvouttryck tillsammans med feedback) måste jag bara tipsa om Malin Wollins blogg. Nu ska jag inte säga att jag läst bloggen men eftersom att hon skriver även i Amelia så antar jag att bloggen är lika rolig. Skratta så jag tjöt tidigare idag åt bl.a:
"...och tillvaron präglades av frid och fröjd, välmående och sinnesro. Tills en kollega berättar om tanten som går in på närlivset för att köpa trisslotter. Expiditen håller fram en kalender (som Malin är med i för Kalmar FF:s skull).
- Det ska inte vara en kalender också?
- Jaha vad har vi här då?, säger tanten och håller kalendern på nära håll så som gamla halvblinda människor gör. Hon tittar och tittar och så fastnar plötsligt blicken på mitt huckleinramade ansikte.
- MALIN WOLLIN, hon som skriver så vidrigt! DEN SLAMPAN!
Ameh, slampa? Låt gå för slyna, men slampa? En slampa ligger runt. Jag har barn, kedjehus och sambo. Hur mycket ligga är det rimligt att anta att jag får?"
Blablabla så fortsätter det en stund tills hon skriver:
"Och i ett inlägg skrev någon att Henrik Rydström (KFF:s tuffing) har tagit mig i prutten. Då skrev jag ja, det har han. Okej, så jag har skrivit att jag legat med ett helt fotbollslag, FINE, men sedan NÄR läser halvblinda gummor med rollator königa bloggar? Sedan när har dem ens en dator, om det inte är kopplad till en kuvös?
Plötsligt slår det mig. 1993. Kissnödig. Toaletten alldeles intill de ljusgröna skåpen. Låser dörren och slår mig ner. Ser upp mot dörren. "Malin Wollin 9F är en diva". Diva var 1993 års hora. 1993 fanns inte hora på Funkaboskolan. Diva var det grövsta. Och nu, fjorton år senare, står en hysterisk kärring i en affär och kallar mig slampa. Kanhända skrev hon även elaka tillmälen på utedassväggen när hon gick på högstadiet 1863? Kan hända kallade hon Stina Karlsson i Knäckebrödshult för sköka för att hon hånglade med Stigbjörn Turesson bakom Sjöbloms dass?
Men nehej du russinlady, jag är ingen slampa. Jag är en småbarnsmamma med stora bredresårstrosor. Jag är ingalunda någon slampa."

Så löd dagens bästa läsning:D http://blogg.aftonbladet.se/7148/ där har ni länken...

Nej tillbaka till Let´s dance där jag kommit på att David Hellenius bara använder två kostymer, idag har han den gråa... Nu tycker dem där borta nog att jag är lite halv osocial så jag får väl pallra mig dit.
Btw blev uttagen till matchen imorrn:)

Inga kommentarer: