söndag 10 februari 2008

Hyr en pensionär!

Jaha, vid det här lagat tror jag inte att jag behöver säga hur matchen gick, kan ni nog räkna ut själva. Mötte som sagt Bele Barkaby. Faktiskt ett av dem roligare lagen att spela mot, tillsammans med FBI Tullinge. Gjorde vårt enda mål men såklart fick jag det inte pga att det studsade in på en av motståndarna, sånt är livet. På väg till matchen får jag dock veta att jag har namnsdag och eftersom att inte ens mamma kom ihåg det så sms:ar jag världens bästa Ida, skriver:
F: -Nu råkar det vara så att jag har namnsdag idag så jag tycker att du ska säga grattis till mig!
I: -Haha du i ett bananskal (nötskal)... Grattis!
F: - Haha vad kul att du kom ihåg det, vad överraskad jag blir. Dig kan man alltid räkna med!
I: - Men självklart! Jag har koll på alla namnsdagar. Jag vet t ex att jag har det den 14/11.
F: - Nehe du, nu ljuger du! Du har ju den 14/9.
I: - Jo asså det var lite det som var meningen. Jag skulle ju bara se om du hängde med i svängarna.
F:- Haha nu skrattar både jag och mor!

Haha sån är jag, händer det ingenting- får man ta tag i saken själv!
Kollade senare på kvällen på Melodifestivalen och jag måste säga att det var det värsta jag sett på mycket, mycket länge! När jag tillslut inte stod ut längre zappade jag till 2:an och fick se en film med Scarlett Johansson (väldigt fint efternamn måste jag erkänna)- Girl with a pearl earring. Den var bra men ingen film som man rycks med i som t.ex. Walk the line. Det bästa var ändå i slutet när dem översatte titeln "Girl with a pearl earring" till "Flickan med turban". Fick efter det någon tanke om att huset skulle brinna upp under natten så jag bytte då till 4:an och kollade lite på "Grabben i graven bredvid". Efter det var äckeltankarna som bortblåsta. Vaknade imorse och var glad för det. Kollade lite på tv och fick till min förtjusning höra om en idé kallad "Hyr en pensionär". Det var nog det bästa jag hört på länge. Man kan ringa in en gammling om man behöver hjälp med diverse hushållstjänster- bl.a. att hämta barnen på dagis, handla, städa m.m. Alla blir glada, pensionärerna känner sig behövda, vilket dem ofta vill, och kunden hinner med vardagen på ett lättare sätt.
Sedan iväg till Sjöliden för att se på när lillasyster står helt tyst medans dem andra barnen sjunger, haha nejdå hon sjöng lite hon också. Men jag fick iaf en till påskrivning till konfirmationen. V.B Ida var där med lillebror (världens sötaste) och mamma.
Efter det hem för att städa och packa väskan, skulle till pappa efter träningen och det är alltså där jag sitter just nu. Dagens bästa måste jag ändå säga var Kallurs världsrekord på 60 häck- 7.68! Kan skryta med att jag sprungit 8.44 på 60 slätt. Haha nu kommer sportfånet fram i mig igen, som vanligt. Det är faktiskt inte ofta jag tänker på annat än idrott numera. Imorrn är det iaf tandläkaren som gäller efter skolan men det lät inte på pappa som om han tänkte hämta mig så jag får väl åka buss, men jag dör ju inte- kan ju alltid tänka på lite sport så blir allt bra igen:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men då ska jag hyra in Evelyn. Hon är ju typ pensionär.^^
Ps, Tuvan är grym! :)