onsdag 13 februari 2008

MVG igen!

Wohoo! Fick tillbaka SO-provet igår och se på fan- jag fick MVG! Har alltid varit en/en halv poäng ifrån så jag kan ju tycka att det var på tiden nu. 35/38 blev det, men som sagt, så länge Marika går i min klass kommer jag aldrig vara bäst vilket jag faktiskt har börjat acceptera så smått nu mera (vad grym jag är på oplanerade rim). Men i ett ämne kommer hon alltid vara sämre än mig- idrott:D Nu menar jag inte alls att hon är jobbig, tvärtom. Hon är bland de få man kan prata med i klassen, och då menar jag alltså inte de som undrar vad som är Afrika och vad som är Sydamerika på kartan- alltså de som är dumma i huvudet. Hade matte-prov både igår (G/VG-del) och idag (MVG-del) och det gick väl bra, antar att jag får VG eller nåt- det skulle vara en aning fantastiskt om jag fick MVG. Fick även höra på spanskan att våran lärare ställer in provet fredag v. 10 p.g.a att alla vi i den bra gruppen redan, enligt henne, kunde allting, så det var ju skönt att höra. Nu lämnar vi skolan. Ni kanske vill ha en liten lägesrapport från just nu. Jaa ni, jag sitter här med 5 stora godispåsar från finlandsbåten. Hela muminfamiljen (plastmammans finska familj) är nämligen här för att titta på Cirque du Soleil i Globen och när jag kom hem idag fick jag se ovanligt mycket godis i köket och tänkte att det väl var till alla. Men nehej, ALLTING var till mig. Nu tror jag ju inte att jag kommer behålla allt själv utan kommer nog behöva lite hjälp med att äta upp det innan det blir gammalt. Nu måste jag nog gå och söka lite fakta om J.L. Runeberg (som förresten också var mumintroll) till svenskan i skolan annars kommer väl tråk-stefan lacka ur... Och jag måste ju vara klar innan 21.00, då börjar LOST igen efter ett upphåll sedan maj 2007. Fick ett sms av mamma idag där det stod:
"Ikväll kommer tv4 stängas av klockan 21.00"...

Inga kommentarer: