onsdag 7 januari 2009

Det är mörkt ute

Men om det fortfarande hade varit morgon så hade rubriken varit Good morning sunshine! Tänkte faktiskt ut det när jag satt och åt en powerfrukost (4 passionsfrukter, en kiwi, potatis- och broccoligratäng och tre stora glas vatten) vid tolvtiden. Jag slog förmodligen rekord imorse i att sova-länge-helt-utan-anledning, klockan var tolv när jag vaknade. Annars är halvåtta inga problem. Kanske kände kroppen av att det var sista chansen på mycket länge, cirka två dagar, att få sova ostört.
Dagen har i alla fall spenderats med näsan i den imorse hemkomna ELLE tidningen samt att ungefär hundrasjuttioelva gånger säga åt Tuva att stänga munnen, helst för gott. Kan det vara så svårt att vara tyst och koncentrera sig på det man gör? Fast samtidigt har jag en vag känsla av att inte heller jag var världens lugnaste unge...
Imorgon börjar skolan och även träningarna som vanligt igen vilket egentligen inte påverkar mig då jag avstår från all form av fysisk aktivitet som kan framkalla svett tills nästa tisdag. Vill får ur mig alla små förbannade bakterier som de senaste veckorna har fått mig att må shit.

Inga kommentarer: