onsdag 14 januari 2009

Jag hatar min klass

I dag. Frågan om klassresa togs upp igen för hundrasjuttioelfte gången då tiden för bokningar håller på att rinna ut. Ännu en gång gick vi igenom den där förbannade rösta-processen och för tredje gången ändrades resultatet. London har hela tiden varit vårat mål men även Barcelona har funnits i våra bakhuvuden. Så, vi röstade och det visade sig att alla hade ändrat sig. London var tydligen inte aktuellt längre utan nu var det sol och bad i varma Barcelona som gällde. Jag blir självklart förbannad och drar igenom minst tio argument för varför vi som klass (jag åker gärna dit) inte inte skall åka till staden, bland annat:
  • En resa till Barcelona i maj måste man boka ett år i förväg, allt är upptaget.
  • Det är en bra bit från flygplatsen in till själva staden och alltså är en chartad buss ett måste.
  • Folk vill sola och bada, visst men den stranden är bland det fulaste och äckligaste jag har sett.
  • Tycker man om konst och kultur är Barcelona än jättebra stad. Problemet är att majoriteten av våran klass till och med tycker att stadsvandringar i Gamla Stan är pisstråkigt och då är nog inte 100 år gammal arkitektur någon bra idé.
  • Spanjorerna har en helt annan stil än vad vi har så shopping är inte att tänka på (Zara och Mango kan man handla på hemma).
  • Ingen lokalinvånare i den där staden pratar någon vidare engelska och det är cirka tre stycken i min klass (jag, Ida och Kizette de la Mancha) som behärskar spanska någorlunda.
  • Jag har varit i Barcelona, jag vet hur det är så kom inte och säg emot.

Om ni nu tycker att jag är helt dum i huvudet och att allt jag har skrivit är på tok fel kan ni kommentera istället för att vara ena fega jävlar som inte vågar säga vad ni tycker.

Jag och några till går i alla fall upp till datasalen för att titta på priser och alternativ. Zebbe (som suttit och kollat på Apollos hemsida! Det är ett jävla charterbolag!) kommer efter en stund och säger att de där jävlarna nere i klassrummet har ändrat sig igen. Nu var det minsann BARA chillande och ta-det-lungtande som var intressant. Alicante lät ju bra tyckte de. Men vad i helvete, jag slår vad om att 80% av klassen inte ens vet vart det ligger! Om de nu ska bestämma kan de väl ta tag i saken själva och boka hela resan. Ingen lista över argument nu men jag kan bara säga att jag inte tänker betala 80 000 kronor för att chilla och göra ingenting i 4 dagar. Aldrig i helvete. Sola och chilla kan man i maj göra i Grisslinge helt gratis men det verkar inte de där ointelligenta dumhuvudena förstå. Det roliga var att när man sedan pratade med folk så verkade det inte spela någon roll vad vi gjorde... Åhh jag blir så trött. Gör som jag, Marika och Ramin (topp tre) säger så blir allting jättebra, jag lovar. Fan vad jag hatar ordet chilla.

Inga kommentarer: