söndag 18 januari 2009

Utmanad av Frida!

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/(o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer.
  1. Vi kan börja men lite smaskig kuriosa om mig som barn. Så fort jag inte fick som jag ville satte jag mig framför skåpen i köket och dunkade huvudet bakåt så hårt jag kunde. Det slutade med att jag fick en gigantisk tyghjälm på knoppen. Jag tror inte det hjälpte.
  2. Jag har ett enormt vara-bäst-behov. Det är i mitt fall någon blandning av att vara en extrem tävligsmänniska och att ha prestationsångest. Krävs det att jag går över lik, ja, då får det väl vara så. Problemet är att jag är lite dubbel. Om jag vet (eller har fått för mig) att jag är bäst på något är det en omöjlighet att missa mitt självförtroende. Men om jag däremot vet att jag inte är bäst så förklarar jag bort allt med någon bra ursäkt som folk av någon anledning fortfarande går på/bryter jag ihop och självförtroendet sjunker i botten. Som tur är är jag faktiskt bra på det mesta.
  3. Jag är jävligt allmänbildad. Förlåt, det lät kaxigt men det är sant. Precis som när Zlatan påstår att han är bäst. Är en riktig sportfåne men tar in ALLT som tar sig in i mina missbildade öron (stora till synes men fantastisk trånga örongångar). Från USA:a alla delstater och huvudstäder till grekiska alfabetet till hinduiska gudar till alla OS-städer från 1988, you name it. Priset jag får är när andra påpekar detta faktum, och vill ni veta hemligheten? Jag uttalar mig aldrig om någonting jag inte har ett hum om/är osäker på. På det sättet kan man aldrig ha fel. Då är det bättre att lyssna och ta in information för nästa gång ämnet kommer upp, ja då kan man glänsa och få speciellt vuxna människor att se upp till en. Sedan är jag ju väldigt vetgirig.
  4. Har en förkärlek för att provocera folk. Sådan otrolig ego-kick när andra tappar humöret och gör bort sig och jag är hellugn. 1-0 till mig liksom. En annan gång man kan reta upp folk är när man kommer med argument som utplånar en diskussion och lämnar en förödmjukad motståndare åt en hånskrattande publik.
  5. Som ni märker är jag ganska bra på att se ner på andra. Men det är bara på de ställena jag är bäst. Man kan vara en underbar människa även om man inte vet vilket nummer Wayne Gretzky hade i Red Wings (vilket man SKA kunna). Är jag däremot arg, alltså riktigt pissed off, kan jag vräka ur mig ganska vidriga saker (tänk; jag ska skjuta huvudet av domarjäveln och krossa knäskålarna med en slägga. Och jag tänker minsann inte komma på hans begravning). Många blir faktiskt förvånade över detta men ett plus till mig är att jag aldrig skulle säga det till personen öga mot öga. Egentligen vill jag ingen någon illa utan bara få ur mig de tillfälliga aggressionerna och eftersom jag har fått språkets gåva kommer det ut verbalt.
  6. Hatar när tjejer i min ålder klagar över sina kroppar. Så patetiskt. Var glad för den du är och för att du har en fungerande kropp, det finns de som inte har det. Jag är jättenöjd med hur jag ser ut- vältränad (kondisen ej inkluderad) med synliga muskler. Det här är något t.ex. Zebbe inte tycker om men vem fan är han att kommentera mitt utseende? Jag är bäst och skiter i små äckliga Värmdöfjortisar med överkamning och fel ton på sin foundation. Titta vad snäll jag är! Nu behöver ni inte längre klaga på er själva, jag gör det så gärna så gärna åt er. Som sagt, jag är bäst.
  7. Älskar språk av alla former. Språkhistoria, grammatik, ordböcker och aha-upplevelserna man får när man kan lista ut betydelsen av ett ord med hjälp av tidigare (enligt andra onödiga) kunskaper. Tror att språk är mycket mer användbart ute i världen än till exempel algebra. Detta bottnar nog i att jag är väldigt intresserad av andra kulturer.
  8. Är trots allt ovanstående en väldigt glad tjej. Har svårt för att vara sur länge och ser ingen som helst mening med att bråka (och då menar jag bråka) med andra. Älskar att få andra att skratta antingen med mig eller åt mig, det bjuder jag på.

Till sist, ta inte åt dig. Jag är en precis lika oviktigt människa som du är!

Da Moberg och Da Hamberg, ni är utmanade!

3 kommentarer:

Anonym sa...

you're very mean funny, :D

Anonym sa...

Låter precis som den irriterande, elaka och snälla fanny som jag känner :)

Anonym sa...

Vilken Ida handlar det om nu? <3