söndag 4 januari 2009

Helgen

Smarta som vi är, kommer jag och Sara på att jag skulle husera hemma hos familjen Ullberg mellan lördag och söndag då min mamma inte har tid att stötta mig i mitt idrottsintresse idag också, att sjunga i kör är tydligen mer prioriterat än att heja fram sin dotters lag (även om dottern inte är med och spelar)...
Två matcher bidde det igår, förlust med 4/5-2 och vinst med 5-0. Tvåa i gruppen av tre möjliga. Efter det var det bara att snabbt som attan åka hem och bänka sig framför Sverige-Slovakien med chokladbanan på bordet och te i knät (japp, ena riktiga spillputtar det där). Jag undrar om jag inte fått någon form av posttraumatisk stress (jag vet att hälften av mina läsare inte har en aning om vad det betyder så fråga era föräldrar) eller något för varje gång Sverige på något sätt fick in puckhelvetet hade jag en hysterisk pappa Ullberg bredvid mig. Men det är klart, 2008 var ju inget höjdarår vad gäller idrott...
Tidig uppstigning och i väg till kvartfinalen mot Balrog där det tyvärr blev torsk med 2-1 (egentligen 3-1 men sista målet kom i öppen kasse med en sekund kvar så vi säger att det inte gills).
Alltså, ingen höjdarcup totalt men samtidigt går det riktigt bra för Michelle på SM nere i Linköping. Stockholm är tydligen överlägsna så det är vi glada över.

Inga kommentarer: