tisdag 13 januari 2009

Kaffe, cola och en banan

Är vad jag äter efter träningen. Bananen kan ingen klaga över men det sitter säkert någon bitter jävel därute som tar återhämtning seriösare än döden och som mer än gärna skulle vilja läxa upp mig. Det behövs inte, för kaffet smakade ingenting och colan är slut nu. Jag fick helt enkelt smaka på min egen medicin.
Träningen i sig började med 20 minuters sadistisk löpning i eget tempo och trots att jag har varit borta i 5 veckor kändes allting jättebra. Förutom att det är förbannat tråkigt att springa men det hör inte till saken. Träningen i hallen gick faktiskt också ovanligt bra för min del.
Mycket nöjd helt enkelt!
Dagen har i det stora hela egentligen genomsyrats av svett och onormala rörelser. Redskapsgymnastik på idrotten och en liten träning inför avprickningen på målen för åk 9. Tänkte innan att allt skulle gå käpprätt åt helvete på grund av mina mentala spöken men i slutet av lektionen var det bara två saker jag inte klarat att göra på egen hand, handstående med nedrullning och lång kullerbytta (man slänger sig handlöst framåt och gör en kullerbytta på en gång). Men men, lite övning så skall väl det också gå bra.
Vad underbart det är när man inser att man faktiskt kan och slutar låta sig begränsas av fanskapet där uppe. Sedan att jag har sträckt allt man kan sträcka är en annan femma...

Inga kommentarer: