söndag 25 januari 2009

Fredag: Fint ska det va

Fick biljetter till Dumb Show på Dramaten av min konsumtionshatande fundamentalist-plastpappa i julklapp. Hellre ge bort en upplevelse än en "del av vår planet" (så länge det inte gäller en ny hightech-ryggsäck från Lundhags eller andra sådana essentiella grejer). Den här idén kan vara riktigt rolig två gånger om året och i år var det alltså teater istället för paddling i skärgården eller svindelframkallande bergbestigning i norra landet. Skönt.
Först bidde det mat på Europas andra bästa pizzarestaurang Dell´attore och sedan tog vi en promenad ner till Dramaten. Efter en stund var vi där, bland 100% akademiker. Jag och plastpappan tillika taxichaufför och miljöpartist (paradoxalt, jag vet, men de kör miljöbil) satt och småmobbade de halvfeta aristokratgubbarna med Robin Hood-överkamning (ta från de rika och ge till de fattiga) och små ärtiga scarfs från Louis Vuitton. Inget fel med detta men är det någonting jag inte kan så är det att relatera till dessa människor. Överklass, nej tack inte för tillfället. Men men, alla är vi olika och tur är väl det. Showen i sig var bra men den hade nog varit bättre om jag varit lite äldre (vilket jag inte vill bli för då måste man jobba och offra massa roligheter som Sofia).

Inga kommentarer: