måndag 26 januari 2009

Fanny har dansat.

Högst ofrivilligt. Imorgon är det ju som bekant dags för göra-bort-sig-själv-inför-alla-nior-i-Värmdö-Kommun-dansen i Hemmesta. Detta är utan omsvep en av de mest patetiska idéerna och traditionerna i stora vida världen. Alla andra moment vi gör i skolan lyckas hålla sig kvar där men nej du, inte dansen minsann. Den skall plåga oss och dessutom är närvaro obligatorisk då hela skiten går på idrottsbetyget och även, fick vi veta idag, musikbetyget. Tobias skall ta sig till Hemmesta och mista dyrbar tid med sina egna barn för att kolla om vi har taktkänsla eller inte. JAG HAR INGEN TAKTKÄNSLA! Eller kanske men nu har jag gått och sagt det i så många år att jag inte kan ändra mig.
Är man däremot inte där, sjuk eller bortrest, hotar lärarna med att man får gå i skolan en halv dag extra. Oh yes mother fucker! Sitter hundra gånger hellre i skolan än att dansa i två och en halv timme. Tyvärr vet vi ju alla att de som inte kommer imorgon i slutändan inte alls kommer behöva vara i skolan. Ingen lärare håller lektion för en elev. Grattis Zebbe, du är i fjällen och slipper både dansa och skolan. Ett annat problem är att jag och min stora käft aldrig kan vara tyst om vad jag tycker. Eftersom jag har gått och jämrat mig om att jag hatar att dansa och skojat om att jag kommer vara sjuk, ja, då kommer ingen jävel gå på min ursäkt om jag inte är där. Jag ska nog prova att vara tyst någon gång...

2 kommentarer:

Anonym sa...

*host host* vem var det som dansade glatt hela kvällen igår?

Anonym sa...

Haha ;)