måndag 12 januari 2009

Hur var det nu igen?

Fick ett par nya hörlurar av mor min i julklapp. Tyvärr var det inte riktigt de jag ville ha så jag lyckades få mamma att inse att jag ville ha kvittot för att kunna byta. Lättmanipulerad kvinna det där. I alla fall, idag var det ju som bekant dags för lite inventering på Jula och eftersom Expert ligger precis bredvid så tog jag tillfället i akt att gå in (tillsammans med Michelle som jag lurat med som moraliskt stöd). Går till hyllan med hörlurar och får se att det visst säljs iPodtillbehör fortfarande, vilket mamma hade som argument till felköpet. Tar ett par, går till kassan, lägger fram sakerna och säger:
- Ehh hej, Tänkte byta de här mot de här.
Killen i kassan vänder på kvittot och säger lugnt:
- Haha fast då är du i fel affär.
Det står Siba stort och tydligt på andra sidan. Är det nu någon som är förvånad att detta händer just mig? Nej, trodde väl inte det. Börjar tycka-synd-om-sig-själv-och-samtidigt-säga-ursäkta-skratta och förklarar att det är SÅ mycket just nu och att jag är lite förvirrad. Killen skrattar.
Vi går sedan till Siba lite längre bort och i kassan tas vi om hand av en dryg en. När jag lämnat tillbaka de gamla hörlurarna och fått mina pengar stoppar hon fram ett papper under näsan på mig.
- Skriv namnteckning där och telefonnummer där.
Oh no shit, jag hatar sånt här! Får panik och börjar skaka men tar pennan i handen och skriver... en helt totaldemolerad namnteckning och som grädden på moset fel telefonnummer. Great!
Åter till Expert och äntligen får jag mina hörlurar.

Inventeringen då? Jodå, jag och Tea var trötta och hade trots det förbannat tråkiga arbetet jättekul. Plus att vi fick korv och det är väl allt man kan begära?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej , vill du får gratis Pressentkort ? , Det är super enkelt . det ända du behöver göra är att besöka sidor , så om du bara går in på eniro kännar du direkt 2 poäng , du kan även få poäng genom att göra erbjudanden , värva vänner elr skriva på din blogg , du kan få pressentkort på demflästa populära butikerna , siba , hm gina , mm.. , Om du blir medlem via den här länken får du även extrapoäng
. så bli medlem nu via denna lännk:) http://www.gratismode.se/?c=15297

Anonym sa...

Nej du, jag vill inte ha något presentkort...

Anonym sa...

haha, koorv