söndag 20 december 2009

Avatar

Jaha hörrni, snö, snö, snö, snö och ännu mera snö. Snö är jävligt roligt när det ligger på marken och solen skiner men fan för det här vädret. Och fan för SL som inte förstår att det faktiskt brukar snöa varje år och att de kan lära sig att handskas med det. Eller så är det jag som bor på fel ställe? Nää, allt är SL:s fel.

Helgen har varit trefvlig ska ni veta. Jojo serrni Sara var här och höll mig sällskap till imorse och sedan var det iväg till stan för att kolla Avatar. I och för sig höll vi på att missa tiden för uthämtningen av biljetterna tack vare SL men det löste sig. Vad jag tyckte om filmen? Jodå, den ska ni se. Däremot blev jag lite besviken när ingenting kom ut ur skärmen men 3D:n gjorde förmodligen Skillnaden med stort S. Tyvärr så har Mr.Hill´s engelskalektioner satt sina spår. Jag satt, i tre kissnödiga timmar, och försökte hitta symboliker och metaforer och sådant shit för att förstå vad filmen egentligen handlade om. Jag tror att det fungerade, det är förmodligen därför jag är helt till mig i trasorna och tycker att det var en otroligt fin film. Den är så mycket mer än bara blåa aliens i höftskynken på en avlägsen planet som människorna vill erövra. Jag skulle nog påstå att det var en nutidsskildring. Av det som händer just, exakt, precis nu. Gå och se, säger jag bara.

(Enda minuset var att man inte tar smurfporr på så stort allvar)

1 kommentar:

Hedvig sa...

Jag har precis samma skada. Det är helt underbart! :)