söndag 13 december 2009

Hata lucia

Jag HATAR lucia! Usch och fy och blä. Ni kan läsa det här så slipper jag förklara en gång till. En annan sak jag ogillar starkt är att man tvingas att vara med, år in och år ut. För frivilligt, det är det verkligen inte. Från att man är stor nog att faktiskt se söt ut i en tomtedräkt eller i ett vitt linne så ska man gå i det där jävla tåget. Jag undrar hur många ungar som faktiskt vill vara med? Som tycker att det är årets höjdpunkt? Inte många. Men lucia är tradition, det är klart att vi ska ha ett tåg i år igen. Så är det, inget mer med det. Så här fortsätter det, år efter år. Barnen blir större och tillslut är det inte ett dugg gulligt längre, bara falskt. Jag slår vad om att hälften hellre skulle göra något annat, typ fika.

Jag är arg. Jag ska vara tomte i eftermiddag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lucia rockar!! Nästa år får Du göra som pojken i värktablettsraklamen: klä ut dig till spöke.//lucia@anonymafacister.se

Anonym sa...

Something to consider :P

Fanny sa...

Det var då jag själv som skrev "Something to consider".