lördag 12 december 2009

Snö

Gör väldans fina smycken. Var dock noga med att kolla vilken prisgrupp det du vill köpa tillhör, chocken man får i kassan är inte så trevlig om man tänkt att det ska kosta en sisådär 300 spänn mindre samtidigt som man är för feg för att be kassörskan att lägga undan en sak. Jag gjorde det här felet i höstas när mamá fyllde år. Fördelen är att jag nu kan använda det här som utpressning när jag vill ha något eller bara tycker att jag har allmänt rätt och hon tjafsar emot.

Nej hörrni, skit i smycken, vart jag ville komma var att det är finfin kramsnö ute. Kastade vinterns första snöboll för en stund sedan, på precis samma sätt och precis samma plats som förra året. Andra roliga saker i dag då? Tja, att Helena Jonsson vann jaktstarten, att Kalla kom tvåa på 10 km fristil och att Sveriges damer tog innebandy-guldet tycker jag är jävligt bra. Allt gott som finns i köket kan vi också hurra för.

Hurra! Hurra!

Inga kommentarer: