onsdag 2 december 2009

Pluggtips!

För er som inte är tonårsaktigt anti mot allt och alla vill säga. Lyssna på klassisk musik när du pluggar! Hjärnan slipper koncentrera sig på att fånga upp texten och den slipper också bli distraherad av massa epeliptiska beats. Nu har jag skrivit om fucking habitat destruction OCH om "Las monjas de la edad media", medeltidsnunnor med andra ord. Ska presentera det på spanskan på fredag så vi får se om de andra i gruppen (undantag för Ida) har gjort något över huvud taget. I bet not. Synd för dem.
Jag och Ida har haft en väldigt givande konversation om det här på msn:
Ida: Ingen kommer att lyssna på presentationen, bara José :P
Jag: Haha nee, ingen kommer ju fatta!
Ida: Nunnor och klosterkultur ur ett historiskt perspektiv på spanska :D
Ida: Själva ordet kloster kommer ifrån ordet claustrum som betyder stängt rum...
Jag: Klaustrofobi!
Ida: Klaustrofobi!
Jag: José kanske inte förstår spanska egentligen, han bara leker :D
Jag: Hahahahaha acostarse är även "att ligga med någon, att ha samlag"!
Ida: De där nunnorna alltså...

Inga kommentarer: