fredag 18 december 2009

Utstuderade

I dag när jag skulle gå på bussen i Slussen så stog det ett par lite längre fram i kön (hihi kön). Iögonfallande är en väldigt sammanfattande beskrivning. Kvinnan hade en kort, ljus päls, en sådan där svart Chanelväska med guldkedja som alltid kommer att vara tantig oavsett om den är äkta eller inte och höööga klackar. Mannen hade backslick, kulturglajjor från YSL, trenchcoat, skinnboots, en stor skinnportfölj och en brun Louis Vuitton bag(en sådan som alla äckliga wannabes köpte i Thailand för fem år sedan, men jag tror att den här var äkta). Han hade även en annan väska, fråga mig inte hur han kunde hålla i allt.
Min första tanke var inte hej Östermalm. Inte heller varför i helvete åker Östermalmare buss och inte taxi? De kanske bara leker fina. Nej, min första tanke var Fågelbro.
Efter en halvtimme kommer Fågelbro upp på skylten i bussen och titta på fan, mannen reser sig upp och börjar ta ner allt ifån hatthyllan. De går av bussen, han som en packåsna och hon som en jubelåsna. Du är på landet och det är vinter, ska du GÅ till säteriet i de där skorna?
Hoppas att spärrmongot halkade till och bröt benet så att de fortfarande sitter på vägen.

Underskatta inte min intution.

Inga kommentarer: