tisdag 9 mars 2010

Fanny rymmer hemifrån

Det fina med att ha både mormor och farmor inom en radie på 200 meter från mamma är att man kan gå dit om man är fly förbannad på någon hemma. Det hände i söndagsmorse. Jag kom hem från Jakan kvart i tio och sa till mamma att jag var sugen på något. Hon sa:
- Men ta en macka då.
- Jag vill inte ha någon macka.
- En frukt då?
- Jag vill inte ha någon frukt.
Jag gick därefter fram till skåpet där det gottiga, OM det nu finns något gottigt vill säga, alltid finns. Jag sträcker mig efter en öppnad Marabou och tror ni inte att mamma börjar gorma?
- Vad tar du nu då?!
- Choklad?
- Det finns ingen choklad!
- Vad är det här då?
- Ja men den ska vi ha när vi går på utflykt sen! Du kan ju för fan inte äta choklad 10 på morgonen!
- Vad fan spelar det för roll om klockan är 10 eller tre på eftermiddagen? Mina tänder kan inte klockan!
Mamma lacka, jag lacka. Hon gick upp på övervåningen och jag gick in på mitt rum. Då fick jag plötsligt en fantastisk idé. Jag tog mobilen, iPoden och nycklarna och gick min väg. Utan att säga något. Ni kan ju gissa vart. När jag sedan satt och tryckte i mig glass och cola ringde argbiggan. Jag drygade som fan och la på. Sedan fick hon förmodligen dåligt samvete och ringde och sa:
- Nu är jag snäll, kom hem så får du en puss.
Jag svarade:
- Nej tack, kakor är godare.

Känslan av makt och busighet är extremt tillfredsställande.

4 kommentarer:

Rebecca sa...

Underbart Fanny! :D

C sa...

haha, sant!

Phanny sa...

Hahaha :D

Unknown sa...

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHA!

/ StjärnaN.