måndag 8 mars 2010

Helgen

Grym uppdatering, I know. Här kommer en liten sum up av helgen.

I lördags var det alltså planeringsmöte inför sista kursdelen av Ska'ut (kass ordvits av scout) hemma hos Sara i Jakobsberg. Vad jag lärde mig? Att jag inte ska åka kommunalt längre än till stan. Och att det är läskigt att gå runt i förorter när det är mörkt ute.
Upp med tuppen igår morse för att åka hem till Gurra och städa förrådet från helvetet i SMU-gården. Som vanligt såg det ut som jag vet inte vad (och jag lovar er att ni inte kan föreställa er) innan och som vanligt glömde vi att ta en före-bild. Resultatet och efter-bilden var däremot riktigt awesome respektive självklar. Ni vet inte hur underbart det är när det där förrådet är nystädat, jesus amalia. En annan sak vi hittade var It's in the air. Naturens melodifestival av Arla och Mark Levengood. Han berättade på bästa finlandssvenska om naturens alla fåglar på ett...lite annorlunda sätt. Denna skiva gjorde i alla fall att jag och Ida pratade muminspråk hela dagen.
Slutet knasigt, allting jävligt knasigt.

Inga kommentarer: