torsdag 25 mars 2010

Lovefool

Ni vet det låten? The Cardigans's alltså. Jag lyssnar på den just nu och kan för allt i världen inte förstå vad som gör att jag gillar den. Fast det är ju det som är grejen, den är ju så jävla kass att man egentligen inte ska kunna lyssna på den frivilligt. Jag kommer ihåg första gången jag hörde den- 6:e december 1996. Jag var då tre och ett halvt och tittade som en besatt på det sjätte avsnittet av Mysteriet på Greveholm. Den spelades på repeat i Melittas freestyle och när hon motvilligt tog av sig hörlurarna läckte musiken ut så där lagom mycket för att man ska bli irriterad. Fast det fattade inte jag, treåringar brukar vara ganska efterblivna.
Öhh..aa, vart jag vill komma med det här är att Lovefool är äldre än 14 år då Greveholm spelades in 1995. Det är sjukt länge sedan. Och jag har ett jävligt bra minne.

2 kommentarer:

I sa...

Men den är nostalgi :D
Och du förresten, Melitta rimmar på fitta, så du vet. xD

Phanny sa...

Faktiskt riktigt bra att veta :D