måndag 1 mars 2010

"Ofta ett bankomatkort kan gå ut?"

Vi gick ut på stan vid ett för lite shoppelishoppshopping. Jag hade 500 i cash och 700 i presentkort på MQ så jag tänkte att det var lika bra att ta ut pengar om jag skulle hitta något som skulle kosta mer än 200 (vilket jag alltid gör av någon jävla anledning). Nu är läget så att mitt kort har fungerat felfritt sedan ett och ett halvt år tillbaka då det tillfrisknade från någon sjukdom- diagnos fortfarande okänd. Men självklart står det Tekniskt Fel när jag stoppar in det i den första bankomaten. Mamma och Bella kan däremot ta ut. Går in i en skoaffär för att köpa ett par låga, vita Converse men nej, de 200 jag ska lägga till med kortet kan tydligen inte överföras. Mamma rycker in och räddar köpet. Går sedan in på MQ för att köpa jackan jag skrev om för två veckor sedan men det var samma visa den gången. Enda skillnaden är att det den här gången står Gammalt Kort på kortläsaren. Jag fattar såklart ingenting men ännu en gång kirrar mamma biffen och skjuter till 300. Går sedan till en ny bankomat men nej, ingen lycka nu heller.
När vi sedan går och sätter oss på ett café frågar mamma:
- Men har kortet gått ut då?
Jag svarar:
- Nej?! Jag använde det ju i förrigår. (Vilket jag inte gjorde men den lögnen passade så bra in just då)
- Kolla på kortet...

Tänkte ni på att jag skrev det här inlägget i presens? Det var asjobbigt.

1 kommentar:

C sa...

Ofta dom kan gå ut! Coolt!