fredag 1 april 2011

Måste sprida lite kärlek också

Ni vet inlägget om mitt hat mot folk som är hemma när de har lite ont i halsen eller känner sig lite hängiga? Aa, jag måste ge lite cred med tanke på det. Imorse kom jag in i omklädningsrummet i idrottshallen, ser någon ligga på golvet, tänker inte mer på det och pratar med de andra. Inte förrän efter några minuter skänker jag en tanke till stackaren som ligger i en aning för små mjukisbyxor, en röd Adidas-tröja, skitiga vita Converse, armarna över ansiktet och benen utslängda åt sidorna med en Cola-burk vid sidan. Jag frågar:
- Är det Elin?!
Josephiné svarar:
- Ja, vem skulle det annars vara? Hon var på skiva igår.

Elin var lite småfull när lektionen började och jag tror att baksmällan höll i sig genom hela dagen. Hon sov på minst en lektion och var lagom med i huvudet när vi käkade på Taco Bar. Trots detta ska hon jobba natt idag, och imorgon, och resten av helgerna i april. Där snackar vi karaktär. Jag gillare! (Det här skulle mycket väl kunna vara dravel men du måste ha lite uppskattning också, så att du inte blir så ledsen när din mamma skäms för att du tror att Lund ligger norr om Umeå)

Inga kommentarer: