torsdag 20 november 2008

Aha-upplevelse

Nu förstår jag hur de andra tjejerna känner så fort det vankas "killsporter" på idrotten. Det var nämligen Fridas tur att hålla i lektionen idag och då blev det dans på schemat. Det är ju så, att det finns två saker jag inte begåvats med här i livet- att sjunga och att dansa. Totalt omöjligt. Kroppen vet inte vad det innebär att släppa loss och stämbanden gör inte som hjärnan vill. Vi kommer till lektionen och börjar med uppvärmning, of course, vilket infattade bland annat höftrullningar. Jag och killarna är byggda på ungefär samma sätt rent fysiskt, problemet är att de har sitt testosteron att skylla på. Det har inte jag. Därför står jag, världens mest ograciösa människa, och garvar åt mig själv under hela lektionen.
Vi delades in i grupper om 5 och får som uppdrag att sätta ihop en dans, vårt tema var Glatt. Kul har vi, det kan jag lova och efter en stund är det dags att visa upp koreografin. Det skiter sig lite halvt, men what the heck, vad gör det om hundra år? Jag hade kul och det är det som spelar någon roll.
Ärligt talat är jag nog den mest självinsiktsfulla människan jag känner.

Inga kommentarer: